תפעול תקין של הרכב הוא הבסיס של הנהיגה בכל רכב. לצורך כך מבצעים בכל רכב את הטיפולים הבסיסיים בכל 15,000 קילומטר, או על פי הוראות אחרות של יצרן הרכבים. לצורך כך מגיע הנהג למוסך ואנשי המקצוע מבצעים בדיקות מקיפות על פי קביעת היצרן. יש פעמים שבהן מבצעים החלפת שמנים של המנוע, נוזל בלמים, מסנן שמן, מסנן אוויר, מסנן דלק, נוזל בלמים, נוזל קירור, נוזל בלמים ועוד. מעבר לכך יש טיפולים מיוחדים של רכבים לאחר גמיעת כמות גדולה של קילומטרים שבהם מבצעים גם התקנה של בלמים חדשים, התקנה של רצועת טיימינג והחלפה נוספת של המסננים והשמנים וזאת כדי למנוע שחיקה שלהם, דבר שיכול להוביל לתקלה מורכבת ומסוכנת.

כאשר מדובר בכלי תחבורה ייחודיים כמו קלנועיות, יש עבורם חוקים של רכבים תפעוליים ולכן הנהגים פועלים בהתאם לכך. ברוב המקרים הרכבים הללו נוסעים רק נסיעות פנימיות בתוך מושבים, קיבוצים, בתי חולים, מפעלים וכו'. יש מקרים חריגים שבהם הם נוסעים בכביש. הם אמורים לנסוע רק על פי חוקים של רכבים תפעוליים, בצד ימין של כבישים עירוניים וזאת כיוון שהם נוסעים במהירות נמוכה מאד. גם לרכבים מסוג זה יש להוציא רישיונות כמו לכל כלי תחבורה אחר בישראל. 

רכבים תקולים 

תוכן עניינים

כאשר יש תקלה ברכב כלשהו או כאשר מגיע מועד ביצוע טיפול תקופתי, בעלי הרכב מתאמים הגעה עם הרכב למוסך לצורך בדיקה וביצוע הפעולות המכניות או החשמליות הנדרשות. הקדמה הגיע גם למוסכים ולכן העובדים המקצועיים נעזרים בכלים מתקדמים שונים כדי להעניק שירות מעולה ומיומן לכל אחד מהלקוחות. 

ליפט במוסך 

אחד מהמכשירים שיש בו שימוש רב בכל מוסך הוא ליפט. מדובר בעמדת הרמה שמחנים את הרכב עליה, מקבעים אותו באופן בטיחותי ולאחר מכן מרימים את הליפט באופן בטיחותי כלפי מעלה. עובדי המוסך מתאימים את הליפט לגודלו של הרכב כדי ליצור נוחות ובטיחות מרבית לאורכו של הטיפול. כאשר הרכב מוגבה, העובדים יכולים להימצא מתחתיו ולבצע בנוחות מקסימלית את כל העבודות הנדרשות, כמו החלפת שמן, ברקסים, התקנת חלפים חדשים כמו רצועת טיימינג ועוד.

בתום העבודה, מורידים בזהירות ובאיטיות את הליפט כלפי מטה וכך אפשר לסיים את הטיפול ולהעביר את הרכב ללקוח. 

ציוד עזר עבור המכונאים 

ככל שיש במוסך ציוד עזר שהוא חדשני יותר, כך הרבה יותר קל לעובדים לבצע את הפעולות הנדרשות בכל אחד מהרכבים. בין המכשירים שמסייעים מאד אפשר למצוא מדחסים צנטריפוגליים, מדחסים בוכנתיים ומדחסים בורגיים. ציוד זה קיים בכמה גדלים והעובדים נעזרים בהם כדי לבצע פעולות יום יומיות במוסך.

מעבר לכך אפשר לספק לכל מוסך מכשור מתקדם שמתאים לסוגי הרכבים שמקבלים מהם שירות, כמו עגלות להרמה, מכבשים, ג'ק הרמה קל לתפעול עבור החלפת הצמיגים, מנופי קרן ופריטים רבים נוספים.

יש להתחבר למערכת כדי לכתוב תגובה.
תפריט
Call Now Button