אילו סוג מצברים כדאי לכל מוסך להחזיק

תוכן עניינים

אם המכונית של הלקוח שלך לא מתניעה, ייתכן ששיש  לו בעיה במצבר הרכב. מצבר הרכב הינו רכיב חיוני שאחראי להרבה פונקציות בתוך המכונית, כך שתצטרך לשמור על מצבר הרכב של הלקוח במצב טוב וכדאי שהוא יהיה עמיד לאורך זמן.

מה זה מצבר?

בעיקרו של דבר, מצבר הרכב הוא רק סוללה נטענת גדולה המספקת למכונית שלך חשמל המשמש לעבודות שונות. זוהי קופסת פלסטיק, לעיתים עם חלק עליון צבעוני ושתי נקודות חיבור הנקראות הדקים שבהם הסוללה מתחברת למערכת החשמל של המכונית שלך. תראה גם מדבקה בצד שמראה קצת ז'רגון, מידע על היצרן והכי חשוב מדבקה עם מספר השנים שהסוללה מכוסה באחריותה.

 כיצד פועל המצבר?

בדיוק כמו סוללות רגילות, מצבר לרכב משתמש בתגובה כימית כדי לייצר את החשמל הדרוש להפעלת האורות או להתנעת המנוע. כאשר המפתח חצי סיבוב בהצתה, מתרחשת התגובה הכימית, כאשר החשמל משתחרר למערכות המכונית. עם הזמן, המצבר יאבד את הטעינה שלו, אך למרבה המזל ניתן להפוך את התגובה, מה שיאפשר לאחסן אנרגיה בסוללה מוכנה לפעם הבאה שיש צורך להפעיל את המנוע. תופעה זו ידועה בשם 'טעינת' המצבר.

כמה זמן מחזיק המצבר וממה מצברים עשויים?

בהתאם לסוג המצבר שיש למכונית שלך, יהיו מספר התחלות שהמצבר יוכל לספק לפני שהוא  מתחיל להתבלות או שיסרב להיטען. מצברים לרכב משתמשים לרוב במודל 'תא רטוב'. אלה כוללים 6 תאים, שכל אחד מהם מכיל לוחות חלופיים העשויים מרשת סגסוגת עופרת. בתוך כל תא נמצאת צלחת קתודה או אנודה שהיא בדרך כלל עופרת דו-חמצנית. לאחר מכן הם שקועים בתמיסת חומצה גופרתית, המשמשת כאלקטרוליט. כאשר המצבר טעון במלואו, הוא צריך לתת 12.7 וולט או יותר. לסוללה לרכב הזקוקה לטעינה מחדש יהיה מתח בין 12.2 ל-12.6 וולט. ברגע שהמתח יורד מתחת ל-11.9, המצבר נחשב למת.

סוג מצברים שכל מוסך צריך להחזיק:

מצבר חומצת עופרת

מצברי חומצה עופרת הם אחד הסוגים הנפוצים ביותר שנמצאים בכלי רכב. מצברים אלה הם עמידים וזולים יחסית להחלפה, מאפשרים 20,000 התנעות ויחזיקו מעמד זמן רב לפני שיהיה צורך להחליף אותם, ובנוסף הם מכוסים על ידי אחריות של 3 שנים.

מצבר סידן

מצברים אלה מציעים שיפור קל לעומת סוללות חומצת עופרת הודות לאחריות שלהן ל-4 שנים ואפשרות של כ-30,000 התחלות. בנוסף, בשימוש במצבר סידן תקבלו גם 18% יותר כוח התנעה, וזה שימושי בבקרים קרים יותר כאשר מנועים זקוקים לעתים קרובות לבעיטה נוספת כדי להתחיל.

איזה מותג סוללות לרכב הוא הטוב ביותר?

לסיכום, ישנם הרבה סוגים של מצברים והרבה שמות של מותגים מוכרים שניתן למצוא בעולם של סוללות רכב, כולל בוש, ורטה, ואפילו  שנפ, אבל באופן מציאותי סוגי המצברים שכדאי לכל מוסך להחזיק הם שילוב של מוצרים מסוגים שונים, שיכולים לענות על צרכים שונים של לקוחות שונים.
לעוד מידע בנושא מצבר, היכנסו לאתר: https://www.matzber4all.co.il/

יש להתחבר למערכת כדי לכתוב תגובה.
תפריט
Call Now Button