כלי רכב ממלאים תפקיד מרכזי אצל כל אדם ובכל עסק. בהתאם חשוב מאוד להקדיש לכל פריט הקשור לרכב מקסימום תשומת לב, וכמובן שהעצה הזו תקפה במיוחד למצברים שבלעדיהם המכונית, האוטובוס, המשאית וכו' לא יכולים כלל להתחיל בנסיעה. כאן בעמוד תמצאו מידע מועיל שיעזור לכם לבחור את המצבר הכי מתאים עבורכם, וגם טיפים לשמירה על מצברים לרכב לאורך זמן רב ככל האפשר.

מותגים מובילים

תוכן עניינים

יש תחומים שבהם מותג הוא בעיקר תוצר של השקעה בשיווק, או טרנד חולף. בעולם הרכב המצב שונה לגמרי, ובמיוחד כדאי לחפש מצברים לפי מותגי רכב מובילים. הסיבה לכך פשוטה: המותגים המובילים הפכו לכאלה בזכות שילוב של ניסיון של עשרות שנים, השקעה מתמדת בטכנולוגיות חדשניות ובקרה מחמירה. בהתאם מצברים של חברות כמו בוש או ורטה שממחישות מהי איכות גרמנית, וגם של מותגים כחול לבן כמו שנפ או וולטה, הם מוצרים מתקדמים ואמינים מאוד שאפשר לסמוך עליהם בלב שלם.

התאמה לרכב – ולאקלים

מצבר לרכב חייב להתאים אליו באופן מושלם. קודם כל מבחינת המידות, מפני שיש למצבר מקום ייעודי עבורו במנוע ואי אפשר לחרוג ממנו. לאחר מכן, התאמה מבחינת כמות המטען החשמלי. בחלק מהדגמים יש חופש בחירה מסוים, למשל בין מצבר 40 אמפר לבין מצבר 46 אמפר, אבל באופן כללי המדיניות הנכונה היא לבחון בספר הרכב מהם מאפייני המצבר המתאים לו (או לרכוש אותו מחנות מקצועית שיודעת להציע את המצבר הנכון ביותר לכל רכב, בהתאם ליצרנית, לדגם ולשנתון).

בנוסף, רצוי להעדיף מצברים המותאמים לאקלים במקום שבו אתם חיים. במקומות קרים מתאימים מצברים עם זרם התנעה גבוה שימלא את ייעודו גם בבקרים קפואים. זרם ההתנעה נמדד ב-CCA.

טכנולוגיות מתקדמות

מצברים איכותיים באמת נשענים על טכנולוגיות חדשניות. בפרט כדאי להכיר 3 סוגי מצברים:

  • מצברי AGM – מצברים שמתאימים לכלי רכב שמתבצעות בהם התנעות רבות. למשל, בשימוש עירוני שכולל בעיקר נסיעות קצרות. כמו כן מצבר AGM בנוי כך שלא נשפכת ממנו חומצה גם במקרה של תאונה ופגיעה במצבר.
  • מצברי EFB – מצבר אופטימלי לרכב שמותקנת בו מערכת Start&Stop. מצברי EFB כוללים חיפוי פולימרי מיוחד ללוחות, ובזכות החיפוי הזה המצברים מאריכים ימים (כך שגם אם המחיר שלהם יקר יחסית, במבחן היחס שבין העלות לתועלת הם מצטיינים).
  • מצברי ליתיום – מצברים איכותיים שלא זקוקים לתחזוקה ושבנוסף תוחלת החיים שלהם ארוכה מזו של מצברי העופרת-חומצה הסטנדרטיים.

איך לשמור על מצבר? טיפים מועילים

הטיפ הראשון הוא לקנות מצברים באיכות הכי גבוהה שיש. מצברים של חברות מובילות הם כאמור גם מוצרים איכותיים וגם כאלה שעברו בדיקות קפדניות, ולכן יכולים למלא את התפקיד החשוב שלהם 3-4 שנים (כולל בשימוש אינטנסיבי).

הטיפ השני שיעזור לכם למצות את תוחלת החיים האפשרית של מצבר איכותי הוא להקפיד על ניקוי קורוזיה אחת לשבועיים. יש לנקות גם את הקטבים של המצבר וגם את הכבלים המחוברים אליו, בעזרת מברשת שאין בה חלקים ממתכת. את המברשת טובלים בכוס מים שכוללת גם כף אחת של סודה לשתייה. לאחר הניקוי שוטפים עם מעט מים קרים ומייבשים מיד עם מטלית רכה.

הטיפ השלישי רלוונטי למי שיוצאים לחופשה של שבוע ומעלה. במקרה כזה, כדאי לנתק את המצבר ולאחסן אותו מחוץ לרכב, במקום קריר שאינו חשוף לשמש ישירה. אופציה נוספת היא לבקש מאדם שאתם סומכים עליו להניע את הרכב לפחות פעם בשבוע, ולנסוע במשך כ-15 דקות כדי למנוע מהמצבר להתרוקן.

יש להתחבר למערכת כדי לכתוב תגובה.
תפריט
Call Now Button