רכבי שטח 

תוכן עניינים

בעלי ציי רכב, משאית בודדת או רכבי שטח מודעים לאחריות העצומה המוטלת על כתפיהם לגבי התחזוקה של הרכבים הייחודיים האלו. מדובר בכלי רכב יוצאי דופן ולכן התחזוקה השוטפת ותשומת הלב לכל תקלה היא אקוטית עבור נסיעה בטוחה. הרצון של כל נהג הוא שהרכב יהיה תמיד תקין ואפשר יהיה ליהנות מהנסיעה כך שלא יוצר מצב שתהיה תקלה במהלך הנסיעה או הטיול, וכך יבזבז הנהג שעות על תיקונים ועל ביקור במוסכים. לכן השיטה היא לבצע בדיקות עצמיות באופן שוטף.

מעבר לכך יש להגיע למוסכים לצורך ביצוע הטיפולים השוטפים על פי הוראות היצרן. הדבר נמדד לא רק על פי תקופה או כמות של קילומטרים שהרכב גמע, אלא גם לפי היקפי השימוש ברכב. אם מדובר במשאית שעובדת הרבה שעות ביממה ומופעלת בכל פעם על ידי נהג אחר, או לחלופין אם מדובר ברכבי שטח אשר יוצאים לטיולים רבים בכל יום ולכן רמת השחיקה שלהם עולה. בכל אחד מהמקרים האלו מומלץ לבצע בדיקות תכופות באופן עצמאי ובמידת הצורך לטפל במערכת המכנית והחשמלית גם באמצעות המוסך. יש לבחור הגעה למוסך שיש בו עובדים מומחים בסוג הרכב הספציפי, אלו שעברו הכשרות והשתלמויות ולכן הם מכירים את הרכבים על כל הרבדים שלהם ומסוגלים לבצע עבודה מקצועית ביותר. 

מוסכים ייעודיים עבור משאיות ורכבי שטח 

כמו כן מדובר במוסכים שיש בהם ציוד איכותי לטיפול במשאיות כמו ליפטים איכותיים, מערכות מכניות והידראוליות מתוחכמות. נעשה בהם שימוש בשמנים איכותיים, פילטרים מקוריים, צמיגים ברמה גבוהה ובלמים בטיב מעולה. לאור כל זאת כל מי שמגיע למוסכים האלו שקט לגבי המיומנות הרבה של צוות העובדים וקבלת מלוא המעטפת המקצועית הנדרשת עבור משאיות מהסוגים השונים ועבור רכבי שטח כמו רייזרים וטרקטורונים.

בדיקה עצמית של הרכבים 

יש כמה פעולות שמבצעים בעלי רכבי שטח ומשאיות מעת לעת כדי לבדוק את תקינותם של כלי התחבורה השונים כמו לדוגמה:

  • לוודא שכמות הנוזלים במצבר היא תקינה. אם כמות הנוזלים היא מועטה כדאי להחליף מצבר כדי שלא יוצר מצב שלא יהיה אפשר להתניע את הרכב.
  • לעבור על הרכב על כל מרכיביו באופן כללי כדי לוודא שאין תקלה.
  • לבדוק את תקינותם של האביזרים האלקטרוניים והפנסים.
  • אם קיימים מכלי אוויר, יש לרוקן אותם בכל יום. 
  • לפני תחילת הנסיעה יש לראות את השטח שמתחת לרכב, כלי לוודא שאין נזילה של מים או של שמן. 
  • בדיקת לחץ האוויר בצמיגים ובמידת הצורך ניפוח והוספת אוויר. 

נסיעה בטוחה

נהגים וקציני בטיחות של ציי רכבים שמקפידים על כל הכללים האלו, ייהנו מנסיעה נעימה ובטוחה. אם הם נתקלים בבעיה מסוימת המצריכה טיפול במוסך, כדאי להגיע למוסך מוקדם ככל האפשר כדי שהתקלה הקטנה לא תמנע את המשך הנסיעה לכל מטרה.

www.atv-eilat.com

יש להתחבר למערכת כדי לכתוב תגובה.
תפריט
Call Now Button