כל אדם יודע שמערכת החשמל שבכל רכב מהווה את אחת המערכות החשובות והרגישות ביותר ברכב. מדובר על מערכת אשר אחראית על התפקוד של מערכות רכב חשמליות שונות. לא פעם יכולות להיווצר ברכב בעיות חשמל וזאת בשל תאונות, שחיקה או בלאי. טיפול בבעיות חשמל ברכב איננו טיפול זול ועל כן, חשוב לעשות את כל מה שניתן על מנת להימנע מהבעיות הללו. ספריי לניקוי מגעים הוא ספריי שמטרתו היא לנקות את המגעים במערכות החשמליות השונות ברכב וזאת בכדי למנוע היווצרות של בעיות בשל שחיקה או בלאי. חשוב לדעת כי ישנן תקלות חשמל שידרשו אבחון רכב ממוחשב ולעומתן ישנן תקלות חשמל נפוצות שיחזרו אפילו כמה פעמים אצל כל אדם במהלך חיי הרכב שלו.

המצבר של הרכב

תוכן עניינים

המצבר של הרכב הוא למעשה מרכיב חשמלי מרכזי ומשמעותי בכל רכב כאשר התפקיד שלו הוא לסייע בהנעת הרכב ולספק חשמל כאשר הרכב איננו מונע. אחת התקלות שבגינן רכב יכול להיות מושבת לחלוטין היא: מצבר שהתקלקל או מצבר שנגמר. מדובר על תקלה כמובן שקשורה למערכת החשמל של הרכב. אם אתם מרגישים שהרכב מתקשה להניע, אם יש רעש של תקתוקים או אם הרכב שלכם לא מניע כלל, חשוב מאוד שתבדקו את המצבר שלכם. כמו כן, אם אתם מזהים שישנם רכיבים אחרים במערת החשמל שלא פועלים או פועלים בצורה חלקית כגון: המזגן באוטו, הרדיו או לוח השעונים, יתכן מאוד שהבעיה היא במצבר שלכם. מרבית הפעמים יהיה צורך להחליף את המצבר במצבר חדש או למלא אותו. בכל מקרה, את המצבר תמיד צריך לתחזק בצורה הטובה ביותר וזאת בכדי שהוא לא יתקלקל מהר מדי או תדרשו להחליף אותו עוד טרם עובר פרק הזמן המינימלי הנדרש להחלפת מצבר.

חלונות חשמליים

תקלת חשמל במנוע של חלונות חשמליים ברכב, תגרום להם להיפתח או להיסגר בצורה מלאה או חלקית. חשוב מאוד לבדוק את מערכת החשמל של החלון במקרה הזה, אם היא לא מנותקת, תדרשו לגשת למוסך בכדי להחליף את המתג האחראי על הפעלת החלון. מראש חשוב מאוד לדאוג שהמתגים להפעלת החלון יהיו נקיים וכן, חשוב מאוד לדאוג לרסס את המתגים הללו בספריי מיוחד שמטרתו היא לנקות את המגעים ולמנוע את הצורך בהחלפתם תוך פרק זמן קצר.

עוד כתבות מעניינות

מדחס אוויר

מגבה לרכב >>

 המזגן של הרכב

אין ספק כי המזגן בכל רכב מהווה את אחד המרכיבים החשובים ביותר, בייחוד בשל העובדה שמדינת ישראל היא מדינה חמה. לנהוג ללא מזגן בעונת הקיץ זה בהחלט דבר שיכול להסב עוגמת נפש ועל כן, עליכם לעשות את כל מה שניתן על מנת שהמזגן של הרכב שלכם יהיה תקין. מזגן תקין ברכב עובד על בסיס של מערכת חשמל וגז. תקלה באחת מהמערכות הללו תגרום למצב של הוצאת אוויר חם במקום קירור ובמקרה הזה יהיה לכם צורך לגשת למוסך בכדי לבדוק מהי הבעיה במערכת המיזוג, למלא גז במידת הצורך או לבדוק את הטעינה הפנימית של המצבר. גם במקרה הזה יש להקפיד על ניקיון המזגן ולהשתמש בספריי לניקוי מגעים בעת הצורך.

סטרטר- המתנע של הרכב

המתנע של הרכב הוא מנגנון ההתנעה וההצתה של הרכב. מנוע חשמלי שהתפקיד שלו הוא למנוע לבצע סבוב פעולה ראשוני על מנת להתחיל את הפעילות שלו. הוא מוזן מהמצבר של הרכב על מנת שיפעל ותקלה בו יכולה לגרום לבעיה בהתנעה של הרכב. תחזוקה נכונה של הסטרטר היא דבר חשוב מאוד ועל כן, יש לבצע את כל הפעולות הנדרשות בכדי לשמור עליו תקין.

אלטרנטור ומערכת תאורה ברכב

האלטרנטור הוא ספק החשמל העיקרי של הרכב כאשר הוא מונע. התפקיד שלו הוא לספק את כל הצרכים של החשמל של המכונית ולטעון את המצבר. בכדי למנוע בו תקלות שונות, כדאי לבדוק אותו מדי פעם וכן להשתמש בספריי מגעים. ישנם תקלות חשמל שונות במערכת התאורה הדורשות החלפת רכיבים שונים כגון: חיישנים, פיוזים, תיקון חיווטים ועוד וחשוב מאוד להשתמש בספריי מגעים עבור כל הרכיבים הללו מדי פעם בפעם על מנת למנוע החלפה מהירה שלהם או בעיות כלשהן שיכולות להיווצר בהן.

יש להתחבר למערכת כדי לכתוב תגובה.
תפריט
Call Now Button