אם שמעתם את המושג "כיוון פרונט" ולא ידעתם על מה מדובר, תנו לנו להסביר לכם בפשטות את משמעות המושג. מדובר על טיפול שהמטרה שלו היא כיוון הזוויות המדויקות בהן נפגשים צמיגי הרכב הנמצאים בחלק הקדמי עם שפת הכביש. אגב, כאן נציין ונאמר שכאשר המצב הוא אופטימאלי, הצמיגים הקדמיים מקבילים זה לזה במאה אחוזים, אך יש כל מיני מצבים שגורמים לזוויות להשתנות. כאשר אין תיאום בין הזוויות הללו, הרי שהנסיעה ברכב הופכת ללא בטיחותית.
כיוון הפרונט יבוצע על פי הוראות היצרן של הרכב ויש לבצע את הטיפול במוסכים מיוחדים שיש להם מכשור מתאים ומתקדם לביצוע הטיפול.

האם יש סימנים שמעידים שיש לבצע כיוון פרונט?

תוכן עניינים

אחד הפרמטרים שיכול להראות לנו האם יש צורך בכיוון פרונט, הוא ההגה. למעשה, כאשר רואים שהוא קשה לסיבוב או רך מדי, אז הדבר מעיד על כך שיש לקחת את הרכב לטיפול כיוון פרונט. זה הזמן לומר שחשוב מאוד לשים לב לשינויים שיש בהגה וכמובן להגיב בהתאם וזאת על מנת לשמור על הבטיחות שלכם ושל הנוסעים עימכם. סימן נוסף שיכול להעיד על צורך בכיוון פרונט הוא כאשר מרגישים רעידות בהגה בזמן נסיעה. גם כאן, מומלץ לבדוק זאת לעומק משום שרעידות יכולות גם להעיד על לחץ אוויר לא תקין ולא רק על בעיה בזוויות הצמיגים. במצב כזה, ההמלצה היא לבדוק לחץ אוויר בגלגלים ואם הוא לא תקין, אז למלא אוויר. אם בנסיעה עדיין מורגשות רעידות, סימן שיש לגשת למוסך ולבצע כיוון פרונט. כמו כן, להלן מקרים נוספים שבהם יידרש כיוון פרונט הם:

-לאחר תאונה. יש לגשת למוסך ולהעביר את הרכב מספר בדיקות שיבדקו את תקינותו. אחת מהן היא כיוון פרונט.

-לאחר פגיעה בצמיגים. אם נתקלתם במכשולים בכביש או עליתם על המדרכה, גשו לבצע כיוון פרונט.

-לאחר החלפת צמיגים. יש להחליף צמיגים כל 3 שנים או בהתאם לקילומטראז' של הצמיג. חשוב שתדעו שגם לאחר החלפת צמיג או מספר צמיגים ברכב, יש לצבע כיוון פרונט.

מה עוד חשוב שתדעו על כיוון פרונט?

פנו למוסכים ייעודים ופנצ'ריות המתמחים בכיוון פרונט, המשתמשים במכשור עדכני וחדשני. יש מקומות כאלה בכל הארץ. בדקו מה הכי מומלץ בעיר מגוריכם. לדוגמה, אם אתם מתגוררים בבני ברק, חפשו בגוגל: כיוון פרונט בבני ברק וכך תגיעו למקומות מומלצים לביצוע הטיפול.
כמו כן, בדקו מה המחירים המבוקשים על הטיפול. כאן נציין שאין מה להתפתות למחירים זולים ולמחירים המוצעים על ידי מוסכים שאינם מורשים לביצוע הטיפול מטעם משרד התחבורה. במידה וכיוון הפרונט יבוצע בצורה שגויה, הרי שיכולות להיות תופעות כמו שחיקה מוגברת של הצמיגים, רעידות בזמן נסיעה ועוד. אין ספק שלאחר כיוון פרונט מוצלח ונכון, אתם תוכלו להנות משלל יתרונות כמו, נסיעה מאוזנת ויציבה, שליטה מלאה ברכב והימנעות ממצבים מסוכנים, מניעת החלקות, מניעת רעידות וכמו כן הצמיגים שלכם גם יחזיקו יותר זמן.

יש להתחבר למערכת כדי לכתוב תגובה.
תפריט
Call Now Button