בלי להיכנס למוסך: כך תשמרו על המצבר לאורך זמן

תוכן עניינים

המצבר הוא מרכיב מרכזי ברכב. כל מרכיבי האלקטרוניקה והחשמל ברכב מסתמכים על המצבר כמקור האנרגיה הבלעדי שלהם. בנוסף, גם מערכות האזעקה וההתרעה ברכב ניזונות מהמצבר. ואולם התפקיד המשמעותי ביותר של המצבר ברכב הינו הנעת הרכב והפעלת המנוע. השבתת המצבר או מצבר חלש עלולים, לפיכך, להוות בעיה לא קטנה. בשורות להלן נביא מספר עצות לשמירה על המצבר לאורך זמן, בלי לבקר במוסך. מתי עלולות להתעורר בעיות בתפקוד של המצבר? איך אפשר לשמור על המצבר לאורך זמן? למה רכישת מצברי ליתיום עשויה לסייע במקרים הללו? כדאי לקרוא – כל התשובות בהמשך המאמר.

מתי עלולות להתעורר בעיות בתפקוד של המצבר

למרות החשיבות הרבה של המצבר בפעולת הרכב, מדובר במרכיב שהרגישות שלו גבוהה. הצטברות של קורוזיה בחיבורים שלו, ירידה במפלס המים וחיבור מספר גדול מדיי של מכשירי חשמל וגאג'טים למצבר, כל אחד מאלה וכולם כאחד עלולים לפגוע בפעילות התקינה שלו. זאת, ועדיין לא דיברנו על תקלה במערכת החשמל של הרכב, שגורמת לרוב להתרוקנות המצבר במהירות. מיותר לציין גם את העובדה שהשארת האורות דלוקים ברכב לאורך זמן עלולה גם היא לגרום להתרוקנות המצבר. גורם נוסף שעלול לתרום לבעייתיות של המצבר, הינו התקנת מצבר שאיננו מותאם לעוצמת המנוע – מצבר בעל עוצמה חלשה למנוע עוצמתי או, לחילופין, מצבר חזק למנוע חלש יחסית. בכל אחד מהמקרים הללו, מצברי ליתיום איכותיים יכולים להתגבר על התקלה טוב יותר מאשר כל מצבר אחר.

כמה עצות לשמירה על המצבר לאורך זמן

למרות האמור לעיל, נקיטה בכמה פעולות פשוטות עשויה להפחית במידה רבה את הסבירות לתקלות ולבעיות במצבר, ולהאריך את תוחלת החיים שלו בצורה משמעותית:

  • הפחתת העומס על המצבר: כשיוצאים מהרכב, מומלץ לנתק כל גאדג'ט לא חיוני המחובר אליו. מערכות שמע, מכשירי מולטימדיה וכל מכשיר אחר שמגדיל את העומס על המצבר, גם אם הוא לא נמצא בשימוש. הדבר נכון תמיד, ונכון שבעתיים כשאין כוונה להשתמש ברכב למשך כמה ימים.
  • ניקוי החיבורים: חשוב לנקות לעיתים מזומנות את הקטבים – קרי החיבורים של המצבר למנוע. אם מצטברת קורוזיה בחיבורים הללו, היא עלולה להעצים את אבדן האנרגיה ואת ההיחלשות שלו.
  • שמירה על מפלס המים המזוקקים: שמירה על מפלס המים המזוקקים במצבר משמרת את האנרגיות של המצבר המדובר. לחילופין, ירידה מהירה במפלס המים יכולה לרמז על בעייתיות.

מעבר לאמור לעיל, חשוב להתקין ברכב מלכתחילה מצברי ליתיום איכותי. מצבר כזה משמר טוב יותר את היכולות שלו ומאפשר לבעלי הרכב ליהנות ממאות אורך זמן. אם יש לך עניין ברכישה והתקנה של מצברי ליתיום לרכב שלך זה המקום הנכון עבורך. כדאי ליצור קשר כעת והמומחים שלנו יסייעו לך לבחור מצבר שישרת אותך נאמנה לאורך זמן.

יש להתחבר למערכת כדי לכתוב תגובה.
תפריט
Call Now Button